UWAGA, JEST TO WERSJA BETA, NIEKTÓRE FUNKCJE MOGĄ NIE DZIAŁAC POPRAWNIE

start

login hasło
zapomniałem hasła

automoto

erotyka

imprezka

komputery

natura

pozostałe

reklama

rysunkowe

sławni

sport

święta

z życia

zwierzęta

Alfa Romeo 156 GTA
Na całym świecie marka Alfa Romeo znana jest z pięknych sportowych samochodów proponując wraz z najnowszymi znakomitymi osiągnięciami techniki motoryzacyjnej dziedzictwo długiej tradycji wyścigów i zwycięstw. Krótko mówiąc są to...
 Na całym świecie marka Alfa Romeo znana jest z pięknych sportowych samochodów proponując wraz z najnowszymi znakomitymi osiągnięciami techniki motoryzacyjnej dziedzictwo długiej tradycji wyścigów i zwycięstw. Krótko mówiąc są to samochody, które w codziennej eksploatacji zapewniają mocne wrażenia i przywracają autentyczną przyjemność prowadzenia.

Alfa 156 GTA i Sportwagon GTA posiadają te cechy, lecz w razie potrzeby oferują również coś więcej: lepsze osiągi, lepsze trzymanie się drogi, lepszą zdolność hamowania ? słowem - dynamiczne zachowanie się samochodu wyścigowego.

Cechy te samochód w dużej mierze zawdzięcza pełnemu temperamentu silnikowi ukrytemu pod maską obu samochodów: 3.2 V6 24V z zaskakującą mocą 250 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm (30,6 kgm). W sumie zespół napędowy gwarantuje rewelacyjne osiągi i jednocześnie sprawia, że model GTA prowadzi się z przyjemnością nawet na co dzień, kiedy krzywa momentu obrotowego osiągająca wysokie wartości przy niskiej liczbie obrotów umożliwia jazdę na szóstym biegu przy wartości poniżej 2000 obr/min oraz dobre przyspieszenie bez konieczności zmiany biegów.

Jednakże sam, nawet doskonały, silnik jeszcze nie decyduje o sportowym charakterze samochodu. Oto dlaczego już na bazie limuzyny z temperamentem, jaką jest Alfa 156, konstruktorzy dokonali gruntownych zmian. A raczej zmodyfikowali wszystkie elementy budowy mające wpływ na dynamikę samochodu. W pierwszym rzędzie zawieszenia. Przednie zawieszenie, które w stosunku do czworobocznego przyjętego w nowej Alfie 156, posiada wzmocnioną dolną belkę poprzeczną, specjalny stabilizator charakteryzujący się innym miejscem mocowania drążka kierowniczego, obniżone zawieszenie, sprężyny o zmienionej charakterystyce oraz drążek stabilizatora o większej średnicy. I zawieszenie tylne, w którym zamontowano kolumnę Mc Phersona ulepszoną zwłaszcza w zakresie geometrii i szczegółów konstrukcyjnych, z innym układem punktów mocowania do nadwozia, z drążkiem stabilizacyjnym o większej średnicy i sprężynami o zmienionej charakterystyce, amortyzatoramii usztywnionymi tulejami.

Aby zwiększyć wrażenie sportowego charakteru auta, zastosowano mniejsze przełożenie układu kierowniczego, pozwalające lepiej kontrolować samochód i wykonać nim precyzyjnie każdy manewr lekko tylko poruszając kierownicą.

Do tego dochodzą dwie wyjątkowo sprawne skrzynie biegów (jedna ręczna i jedna Selespeed); silne hamulce skutecznie działające także w najgorszych warunkach (przednie tarcze wentylowane o wymiarach 305x28 mm z dwutłoczkowymi zaciskami Brembo i tylne tarcze o wymiarach 276x10 mm); system ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania EBD; system ASR (Anti Slip Regulation) zapobiegający poślizgowi kół. Oto dwa samochody ze znakomitymi osiągami, niezwykle dynamiczne, o doskonałych właściwościach trakcyjnych znakomicie się prowadzące. Przeznaczone są dla osób, które bez ostentacji, ale maksymalnie chcą wykorzystać ich sportowy charakter.

Dlatego nie zmieniono, tak bardzo cenionych walorów stylistycznych w bryle nadwozia limuzyny i Sportwagon, ograniczając modyfikacje zewnętrzne zaledwie do kilku elementów jeszcze silniej podkreślających sportowy charakter tego samochodu. Nieprzypadkowo wszystkie zmiany stylistyczne kładą nacisk na funkcjonalność i pozostają w zgodzie z technicznymi parametrami podwozia i mechaniki.

Alfa 156 widziana z zewnątrz, nie straciła jednak na wizerunku, nawet jeśli wydaje się bardziej agresywna: szersza (inne błotniki i zderzaki w strosunku do 156), niższa (inne zawieszenie), jakby przyklejona do drogi, co zawdzięcza m.in. oponom 225/45 na 17-calowych obręczach.

Wnętrza modeli GTA proponują bogate wyposażenie przygotowane dla nowej Alfy 156, z kilkoma dodatkowymi detalami o zdecydowanie sportowym charakterze i dostępne wyłącznie w tej wersji. Najważniejsze wśród nich to kubełkowe sportowe fotele z regulowanym podparciem części lędźwiowej kręgosłupa, wsporniki kierownicy z wstawkami z szarego tworzywa Peltro metalluro, gałka i osłona dźwigni zmiany biegów obszyte skórą, pedały z aluminium z wstawkami z gumy.


Powiadom znajomego
Wyślij kartkę
Oceń zdjęcie
0pkt
kategoria
dodany
wyświetleń
komentarzy
ilość ocen
ocena
automoto / samochody
2010-03-07 12:41:28
9850
0
0
0pkt


adsens 2024-12-25
© 2006-2020 MyTube.pl | Realizacja: Rafał Nowaczuk
Croatia
Kontakt: maly_swd[małpa]o2.pl lub GG: 6498593